Érdemes sietni, aki pályázatos úton akar vállalatirányítási rendszert, ERP rendszert, MRP (termelésirányítási) rendszert bevezetni! Az ezt célzó pályázat, a GINOP 3.2.2.-8.2.4-16 – Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása már csak 2019. szeptember 10, 12:00 óráig beadható. Így aki ez idő alatt nem tudja összeállítani és beküldeni a pályázatos anyagát, annak újabb kiírásra kell várakoznia.
Alább a GINOP 3.2.2.-8.2.4-16 – Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása pályázat fő tudnivalói.
Ha esetleg mégis lecsúszna a pályázatról, egy alternatív lehetőségre is felhívjuk a figyelmét a cikk végén, ami szintén alkalmas vállalatirányítási rendszer (ERP) pénzügyi támogatással történő bevezetésére.
GINOP 3.2.2.-8.2.4-16 Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása
Beadható:
2017. március 8-tól.
Beadási határidő:
2019. szeptember 10, 12:00-ig.
Jogosultak:
- mikro-, kis- és középvállalkozások
- amelyek rendelkeznek legalább egy lezárt üzleti évvel
- amelyek éves átlagos statisztikai állományi létszáma a támogatási kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben minimum 2 fő volt
- amelyek a Közép-magyarországi régión kívül rendelkeznek székhellyel, fiókteleppel vagy telephellyel rendelkeznek – és ott legalább 1 fő állandó foglalkoztatottat alkalmaznak vagy alkalmazni fognak legkésőbb a projektmegvalósítás befejezéséig.
Támogatási intenzitás:
- Vissza nem térítendő támogatás: maximum 35%
(Cégünk a Modern Vállalkozások Programjának minősített szállítója, termékeinkhez a Modern Vállalkozások Programjában +5% többlettámogatás jár) - Visszatérítendő (hitel) támogatás: minimum 55%
(Cégünk a Modern Vállalkozások Programjának minősített szállítója, termékeinkhez a Modern Vállalkozások Programjában +5% többlettámogatás jár)
Támogatási összeg:
- 1 millió Ft – 16 millió Ft vissza nem téritendő támogatás.
- 1,25 millió Ft – 25 millió Ft visszatérítendő (hitel) támogatás.
- minimum 10% önrész biztosítása kötelező.
- A visszatérítendő támogatás összege meg kell, hogy haladja a vissza nem térítendő támogatás összegét.
Előleg:
- Az utófinanszírozású tevékenységekre igénybe vehető maximális előleg mértéke a megítélt vissza nem térítendő támogatás 50%-a, de legfeljebb 12 millió Ft.
Elszámolható költségek:
- Az alábbi funkcionális területek:
- Vállalati CRM, értékesítés terület;
- Gyártási terület;
- Humán erőforrás menedzsment és bérszámfejtés;
- Kontrolling és döntéstámogatás;
- Beszerzési, logisztikai terület;
- Táv- és csoportmunka támogatás;
- Pénzügyi, számviteli terület;
- Internetes értékesítés (Vállalati webáruház)
- Internetes megjelenés (Vállalati portál);
- Munkafolyamat-irányítási rendszer (workflow)
- Elektronikus iratkezelési rendszer;
- Tudásmenedzsment specializált megoldás
- Adott funkcionális területhez kapcsolódó mobil technikát használó rendszer/megoldás (helyben telepített szoftver esetén);
- Térinformatikai és földrajzi információs (GIS) specializált rendszer (helyben telepített szoftver esetén);
- RFID technológiát alkalmazó specializált rendszer (helyben telepített szoftver esetén).
- Rendszerbevezetés szakmai megvalósításához kapcsolódó szolgáltatási, tanácsadási és betanítási tevékenységek.
- Rendszerbevezetéshez és működtetéséhez szükséges informatikai eszközök beszerzése.
- Rendszerbevezetéshez és működtetéséhez szükséges immateriális javak beszerzése.
- Kötelezően megvalósítandó nyilvánosság biztosítása (önállóan nem támogatható).
Vállalási feltételek:
- Üzemi eredmény növekedése: A projekt befejezési évét közvetlenül követő 2. üzleti évben a kedvezményezett üzemi (üzleti) tevékenység eredmény növekedésének el kell érnie a támogatási kérelem keretében elnyert vissza nem térítendő támogatás értékének legalább 25%-át.
- Elektronikus értékesítésből származó éves nettó árbevétel növekedése: A projekt befejezési évét közvetlenül követő 2. üzleti évben az elektronikus értékesítésből származó éves nettó árbevétel növekedésének (vállalkozói adóalapba beszámított bevételének) el kell érnie a támogatási kérelem keretében elnyert vissza nem térítendő támogatás értékének legalább 120%-át.
- Fenntartási kötelezettség: 3 év, a fenntartási időszakban a rendszert üzletszerűen működtetni kell, annak töltöttségének folyamatosnak kell lennie.
A projekt végrhajtási időtartama:
- Legfeljebb 2 év.
A visszafizetendő (hitel) támogatás kondíciói:
- Hitel típusa: Éven túli kedvezményes kamatozású kölcsönnek minősül
- Kamat: 1%/év
- Kezelési költség: Nem kerül felszámításra
- Rendelkezésre tartási jutalék: Nem kerül felszámításra
- Előtörlesztési díj: Nem kerül felszámításra
- Késedelmi kamat: A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:48 §- ában meghatározott mértékű késedelmi kamat
- A kedvezményezett által kezdeményezett szerződésmódosítás díja: Nem kerül felszámításra
- Egyéb költségek: A hitelkérelem bírálatával, a kölcsönszerződés megkötésével és módosításával, valamint a kölcsön folyósításával összefüggésben nem számítható fel díj, kivéve az, amely harmadik felet illet (pl. értékbecslői, közjegyzői díj). A követelésbehajtás költségei felszámíthatók. A kölcsön a Kedvezményezett által a fenntartási idő végét követően előtörleszthető anélkül, hogy az a kölcsön kondícióinak romlását, vagy terheinek, költségeinek növekedését eredményezné
- A kölcsön futamideje: A kölcsönszerződés megkötésétől számított legfeljebb 8 év, amely az esetleges türelmi és rendelkezésre tartási idővel együtt értendő
- Rendelkezésre tartási idő: A projekt fizikai befejezésétől számított legfeljebb 12 hónap, de nem lehet több, mint a kölcsönszerződés megkötésétől számított legfeljebb 36 hónap.
- Türelmi idő: A rendelkezésre tartás végétől számított legfeljebb 6 hónap, de legfeljebb a szerződéskötéstől számított 42 hónap.
A visszafizetendő (hitel) támogatás törlesztése:
- A tőketartozás törlesztését a türelmi idő lejártát követően meg kell kezdeni. A türelmi idő a fenntartási időszak végétől számított max. 6 hónap, de max. a szerződéskötéstől számított 36 hónap.
- A kamatfizetés tekintetében türelmi idő nincs. A kamatfizetés első napja azon naptári hónapot követő hónap 25. napja, amelyben az első folyósítás megtörténik.
- Előtörlesztés megengedett! Az előtörlesztés esetére külön kamat, díj, illetve költség nem kerül felszámításra.
Egyéb tudnivalók:
- A megvalósítandó projekt vissza nem térítendő támogatásból és visszatérítendő (hitel) támogatásból tevődik össze. Pozitív támogatási döntéshez mind a vissza nem térítendő támogatásra, mind pedig a visszatérítendő (hitel) támogatásra jogosultságot kell szerezni. A kombinált támogatás keretében nyújtott hitelek egyéb paramétereiről a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. honlapján ad tájékoztatást.
- A funkcionális területek közül legalább 2 kell kiválasztásra kerüljön.
- Helyben telepített szoftver bevezetése esetében 8-15. funkcionális terület csak az 1-7. funkcionális terület közül választott támogatható tevékenységgel együtt, illetve a felhőalapú szolgáltatások bevezetése esetében 9-12 és 16-17. funkcionális terület csak az 1-8 funkcionális terület közül választott támogatható tevékenységgel együtt pályázható.
- A 8. Internetes értékesítés (Vállalati webáruház) és a 9. Internetes megjelenés (Vállalati portál) területek együttesen nem pályázhatóak.
- A vállalati webáruházhoz vagy vállalati portálhoz kapcsolódó mobileszközökre történő optimalizációval kapcsolatos tevékenységek, költségek csak a 8. vagy 9. funkcionális területen támogathatók (a 13-as alatt nem).
- Amennyiben korábbi időszakban már támogatásban részesültek adott infokommunikációs (funkcionális) (cél)területre irányuló fejlesztésben (GOP 2.2.1, GOP 2.2.3, KMOP 1.2.5, KMOP 1.2.7), és ha annak a projektnek még tart a fenntartási időszaka, jelen konstrukció keretében ugyanarra vonatkozó (cél)terület nem támogatható.
- A támogatást igénylőnek legalább a projekt összköltségének az igényelt támogatási összeggel, illetve a kombinált hitellel csökkentett részét kitevő önrésszel kell rendelkeznie. Az önrész saját forrásból és az államháztartás alrendszereiből származó egyéb támogatásból (pl. támogatott hitelből) állhat. (Saját forrásnak a kedvezményezett által a projekthez igénybe vett, állami támogatást nem tartalmazó forrás minősül.)
- Meglévő informatikai rendszer esetén lehetőség van a fenti funkcionális területekkel való modulbővítésre, vagy meglévő, de korszerűtlenné vált rendszer teljes cseréjére is van lehetőség pályázni, az alábbi továbbfejlesztések azonban nem támogathatók:
- Meglévő, adott típusú rendszer felhasználószám bővítése
- Meglévő, adott típusú rendszer verziófrissítése.
- Meglévő webáruház vagy honlap esetén kizárólag tartalomfrissítés, arculat átalakítás
- Meglévő rendszer, saját rendszer vagy felhőalapú megoldás által lefedett terület kiegészítése (add-on)
Ha lecsúszott a GINOP 3.2.2.-8.2.4-16 – Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása pályázatról, figyelmébe ajánljuk az alábbi, rövidesen megjelenő GINOP-1.2.10-19 – Mikro-, kis- és középvállalkozások technológiai modernizációjának támogatása pályázatot, amely szintén alkalmas vállalatirányítási (ERP) rendszer bevezetésére.
Ennek a pályázatnak a főbb tudnivalói:
A GINOP-1.2.10-19 kódszámú felhívás aktuális állapota szerint az alábbi tevékenységek támogathatók:
- Új eszközök, gépek beszerzése, új technológiai rendszerek és kapacitások kialakítása (egyenként minimum nettó 200.000 Ft értékű eszközök)
- Információs technológia fejlesztéshez kapcsolódó új hardver beszerzése (egyenként minimum nettó 30.000 Ft értekben)
- Információs technológia fejlesztéshez kapcsolódó szoftverek beszerzése
- Gyártási licenc, gyártási know-how beszerzése
Támogatás összege: 5 – 40 millió Ft visszatérítendő támogatás
Pályázók köre: mikro-, kis-, és középvállalkozások nyújthatnak be pályázatot, akik:
- rendelkeznek legalább 3 lezárt, teljes üzleti évvel és éves átlagos statisztikai állományi létszáma az utolsó 2 lezárt, teljes üzleti évében legalább 1 fő. A számításba bevonhatók az 50%-nál nagyobb tulajdonrésszel rendelkező kapcsolat vállalkozások is.
- amelyek utolsó lezárt, teljes üzleti év árbevétele meghaladja a projekt elszámolható összköltségét.
- Akkreditált klaszter tagsággal rendelkező pályázók esetén az Ágazati fókuszban felsorolt tevékenységek fejlesztése támogatható
- Akkreditált klaszter tagsággal nem rendelkező pályázók esetén, az alábbi főtevékenységek egyikével kell rendelkezniük, mely egyben a projekt fejlesztendő tevékenysége kell legyen: TEÁOR 26 (Számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása), TEÁOR 27 (Villamos berendezés gyártása), TEÁOR 28 (Gép, gépi berendezés gyártása), TEÁOR 3250 (Orvosi eszköz gyártása)
Közép-magyarországi régió területén megvalósuló fejlesztés NEM támogatható
Érdeklődés esetén elérhetőségeinken várjuk a jelentkezését!