Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
- Kérdés esetén:
- sales@commit.hu
- +36 20 436-2957
Mi a helyes menete egy új fejlesztés kérésének a vállalat által használt vállalatirányítási rendszerben, és annak megvalósítása utáni élesítésének?
Az új fejlesztés kérésének és megvalósításának folyamata a következő lépésekből állhat:
1. Igényfelmérés: Az új fejlesztési igényt fel kell mérni és meg kell határozni a célok, követelmények és elvárások alapján. Ez magában foglalja a vállalat igényeinek, üzleti folyamatainak és rendszerének részletes elemzését.
2. Specifikáció kidolgozása: A fejlesztési igény alapján kidolgozásra kerül egy részletes specifikáció, amely leírja az új funkciók, módosítások vagy fejlesztések részleteit. Ez magában foglalhatja az új felhasználói felületeket, adatmezőket, riportokat vagy bármilyen egyéb rendszerkomponenst.
3. Fejlesztés: A fejlesztési fázis során a specifikáció alapján a programozók elkezdik az új funkciók vagy módosítások fejlesztését a vállalatirányítási rendszerben. Ez magában foglalja az új kód írását, az adatbázis módosítását, az integrációt vagy bármilyen más szükséges fejlesztési tevékenységet.
4. Tesztelés: A fejlesztés befejezése után elengedhetetlen a tesztelési folyamat. A tesztelés során az új funkciók vagy módosítások alaposan ellenőrzésre kerülnek, hogy biztosítsák a funkcionalitást, a stabilitást és a kompatibilitást a vállalatirányítási rendszerrel és a meglévő komponensekkel. Az új funkció tesztelését a fejlesztő cégnek is el kell végeznie, de elengedhetetlen a felhasználók általi részletes tesztelés is. Hiszen a napi folyamataik, napi munkájuk kezelését a rendszerben ők ismerik a legjobban, így ők tudják a leginkább életszerű, gyakorlatias tesztelést elvégezni.
5. Visszajelzés, visszaigazolás, korrekciók: Praktikus, ha a tesztelés nem az éles rendszeren történik, hanem van az éles rendszer mellett fut egy tesztrendszer, gyakorló rendszer is. Így nem okoz éles fennakadást, ha valami miatt mégsem működik megfelelően vagy nem kompatibilis a napi működéssel az új funkció. A teszt eredményéről a felhasználónak visszajelzést, visszaigazolást kell adni a fejlesztő cég felé, akik korrigálják a működést (ilyenkor a teszteléses, visszaigazolásos feladatot újra el kell végezni!) vagy megfelelő esetben élesítik a funkciót.
6. Élesítés: Ha a tesztelés sikeres volt, akkor következik az új fejlesztés élesítése a vállalatirányítási rendszerben. Ez magában foglalja a módosítások beillesztését a termelő környezetbe vagy a vállalati hálózatba, a rendszerkonfigurációk frissítését, valamint a felhasználók tájékoztatását az új funkciókról vagy változásokról, szükség esetén képzését.
7. Dokumentáltság: A változásokat, új funkciók működését elengedhetetlen dokumentáció szinten is követni. Ez nem csak a szoftver mellé adott működési leírást érinti, hanem a felhasználó cég saját belső használatra készített segédanyagait, saját dokumentációit is. A változásokat ott is szükséges átvezetni!
8. Felhasználó támogatás és karbantartás: Az új fejlesztés élesítése után a felhasználók támogatása és a rendszer karbantartása folytatódik. Ez magában foglalja a felhasználói képzést, a problémák kezelését, a felhasználói visszajelzések kezelését és a rendszer folyamatos karbantartását, hogy biztosítsa a zavartalan működést és a hatékony használatot.
Fontos megjegyezni, hogy a pontos folyamat és a lépések sorrendje vállalatonként és a projektek jellege szerint eltérhet. Az egyes vállalatoknak saját eljárásaik lehetnek, amelyek az adott környezethez és igényekhez igazodnak. Az ERP szolgáltató vagy a projektvezető segíthet a helyes folyamat kidolgozásában és végrehajtásában.