Nem szeret a képernyőn olvasni? Töltse le pdf-ben a leírásokat innen:

 

A WinDirect Kereskedelem modul (Értékesítés, Beszerzés) hatásköre felöleli a jellemző CRM funkciókat (partner kapcsolattartás, részletes partneradatok, naptáras eseménynaplók, automatikus emailes értesítők eseményekről) és a kereskedelmi folyamatokat, az ajánlatadástól kezdve, a megrendeléseken, áruforgalmon keresztül. A rendszerrel az értékesítés, beszerzés adminisztrációs bizonylatai kezelhetők mind vevői, mind szállítói oldalról.

A CRM funkciók nem csak a vevői kapcsolattartást és a vevők kiszolgálását, kezelését segíti, hanem információkat szolgáltathat marketing kampányok tervezéséhez és követéséhez. Az egyes partnerekhez több telephely, bankszámlaszám, kapcsolattartó, elérhetőségi és pénzügyi adat is rögzíthető. Ellenőrizhető egy vevői kapcsolat visszamenőleges eseménysorozata is. A beépített naptár funkció segítségével tetszőleges esemény, teendő, emlékeztető, stb. rögzíthető az egyes ügyfelekkel, termékekkel, projektekkel, vagy akár egyes dokumentumokkal kapcsolatban. Ezek esedékességéről emailt is képes küldeni a rendszer.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
kereskedelem partnertorzs2 200 kereskedelem partnertorzs2 200 kereskedelem crm esemenynaplo 200
Partner adatok
Partner adatok
CRM eseménynapló

 

A cég termékeiről, szolgáltatásairól részletes nyilvántartás vezethető a WinDirect rendszerben. Cikkszámok, sorozatszámok, vonalkódok adhatók meg, továbbá különféle egyéb termékjellemzők, mint a lejárati- és garanciális idők, sarzs/batch/LOT információk rögzíthetők. A WinDirect ERP-ben arra is van lehetőséghez, hogy egy termékhez helyettesítő termékeket (ha épp nincs a termékből raktáron, a helyettesítő termék is megfelelő lehet) vagy éppen ajánlott termékeket (ha már ezt a terméket vásárolja tőlünk, ajánlhatunk-e mellé egyebeket is?) adjon meg a felhasználó, amely információkat fel is lehet hívni a napi munka során.

 

A WinDirect ERP a kereskedelmi folyamat során figyelembe veszi a sorozatszámokat, lejáratokat, garanciákat, FIFO, FEFO, stb. elvet, a megfelelő prioritások alapján ajánlásokat is tud tenni, mely árukat kellene először kiszállítani. Tájékoztatja a kereskedő munkatársat a vevő vásárlási szokásairól, különféle statisztikákat biztosít annak érdekében, hogy a vevőt minél szélesebb körben lehessen tájékoztatni.

Tetszőleges számú raktárat kezel a rendszer, amelyeken belül még tárhelyeket is meg lehet adni, így konkrétan is meg tudja mondani a WinDirect, hogy ezek az áruk hol találhatók a raktárban. A sarzs, LOT, stb. kezelés és nyomonkövetés is biztosított ezáltal a WinDirect vállalatirányítási rendszerben. Mindez akár vonalkódos kezeléssel is.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
keszletgazdalkodas termek 200 keszletgazdalkodas termekarak 200 keszletgazdalkodas termekkarton 200
Termék adatok
Termék árak
Termékkarton

 

A WinDirect ERP-ben rendkívül tágas árképzési és kedvezmény szabályok is megvalósíthatók. Kedvezmény lehet többek között egyedi, csoportos, százalékos mértékű, amely függhet időszaktól, vásárlási értéktől, vásárolt mennyiségtől, földrajzi régiótól, ill. a felsoroltak kombinációitól. A kedvezmények több szempont szerint is adhatók (pl. partnerenként vagy partnercsoportonként, termékenként vagy termékcsoportonként, ártípusonként, pénznemenként, stb.).

Nem okoz gondot az sem, ha egy üzleti tranzakción belül az elszámolások és a bizonylatok többféle pénznemben fordulnak elő, ugyanis tetszőleges számú pénzemet kezel a rendszer (ezeket mind összevezetve a könyvelési pénznemmel, árfolyamnyereségekkel, -veszteségekkel).

Teljes mérethez kattintson a képekre!
kereskedelem kedvezmeny szabalyok 200 kereskedelem vevoi ajanlat 200 kereskedelem vevoi rendeles 200
Kedvezmény szabályok
Vevői ajánlat
Vevői rendelés

 

A rendszerben a kereskedelmi folyamatok jórészt a értékesítési és beszerzési bizonylatok rögzítésével történnek. A vevői oldalon vevői ajánlatokat, megrendeléseket, rendelés módosításokat adminisztrálnak a kezelők, beszerzési oldalon pedig szállítói ajánlatok, megrendelések, rendelés módosítások rögzíthetők. A Készletgazdálkodás modul készletmozgató bizonylatai végzik a tényleges árumozgást, a raktári be/kivételezést.

Mivel az egész rendszerben minden bizonylati nyomtatvány közvetlenül e-mailezhető, az ajánlatok, rendelés visszaigazolások, stb. online eljuttathatók a partnerekhez. Így a cég a környezetvédelmi szempontokat, a "papírmentes iroda" vízióját is magáénak tudja vallani a WinDirect ERP segítségével.

A bizonylati fa segítségével az üzleti tranzakció bármely lépésének dokumentumait ellenőrizni lehet, a vevő érdeklődésétől kezdve egészen a kiszállításig és számlázásig. Így gyakorlatilag az üzleti folyamatok lépésről-lépésre, hatékonyan nyomon követhetők.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
kereskedelem szallitoi ajanlat 200 kereskedelem szallitoi rendeles 200  kereskedelem bizonylati fa 200
Szállítói ajánlat
Szállítói rendelés
Bizonylati fa

 

Nem kell pl. egy számlázásnál semmilyen adatot felvinni, elég pusztán kijelölni az árukiadási forrás bizonylato(ka)t, sőt akár egyes tételeket, részben vagy egészben. De ez a munkarend a rendszer egészében, bármilyen bizonylati pár esetén működik! Ez nagyon jelentős időmegtakarítást jelent!

De néha a még meg nem történt, függő ügyek, teendők összeszedése fontosabb, mint a már megtörténtek követése! A WinDirect ERP ezen a téren is nagy segítséget jelent, hiszen képes tetszőleges bizonylati pár kapcsolatát átvizsgálni, és felkínálni a még nem rendezett, nyitott ügyeket, tétel szinten.

Az értékesítés erősen támaszkodhat a készlet adatokra, amelyről az információkat természetesen az ERP rendszerből nyeri. Az értékesítés során figyelheti, adott termékből mennyi a szabad készlet, mennyi a lekötött készlet, esetleg útonlévő (már megrendelt, de még nem beérkezett) készlet. Elemezni lehet a különféle raktárfogyási statisztikákat, tendenciákat, szezonalitásokat, valamint a már rögzített jövőbeli teljesítésű bizonylatokból a potenciális készlet mechanizmusa képes idősíkon, grafikonon is mutatni a jövőben várható készletszintek alakulását (a már úton lévő készleteket is figyelembe véve).

 

Így a várható kritkus pontokról (pl. amikor a beállított minimum készletszint, vagy akár 0 alá fog csökkenni valamikor a jövőben a készlete egyes termékeknek, anyagoknak, a várható készletmozgások alapján) előre, időben tájékoztatást kap az illetékes, hogy beszerzést és/vagy gyártást kellene indítani, a kritikus pontot elkerülendő.

Mindezek az információk indukálhatják a beszerzés folyamatát, amely így kifejezetten arra képes koncentrálni, hogy csak annyit, csak abból, és csak akkorra szerezzen be, amikorra az ténylegesen szükséges. Ezáltal tehát a készletminimalizálás szempontját tartja fókuszban a rendszer. Az egyes termékek jövőbeli fogyását figyelembe véve a rendszer szállítói rendelések támogatása funkciója képes előre jelezni és ajánlatot adni a beszerzőnek. Hiszen az sem mindegy, időben mikor történik meg a beszerzés, felesleges most beszerezni és a drága raktározást fizetni, ha csak hónapok múlva lesz esedékes kritikus pont (persze a szállítási sebesség rögzítésével és a rendszer általi figyelembevétellel ez is relatív, hiszen ha pl. Kínából, hajón jön az áru, lehet hogy valóban már most kell intézkedni). Sőt, a kezelő az általa jóváhagyott szállítói rendelés bizonylatokat akár egy gombnyomással automatikusan le is generáltathatja a rendszerrel, a manuális adatrögzítést megspórolandó.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
kereskedelem fogyasi sebesseg 200 kereskedelem rendelheto mennyiseg 200 keszletgazdalkodas potencialis keszlet 200
Fogyási sebesség grafikon
Rendelhető mennyiség grafikon
Potenciális készlet grafikon

 

A modul támogatja a kis- és nagykereskedelem, az egyedi üzletkötés valamint a leegyszerűsített bolti értékesítés folyamatait is, sőt ezeket egy rendszeren belül, integráltan tudja kezelni. Az üzletkötői, ügynököki elszámoláshoz ügynöki szerződéseket, szabályrendszereket lehet definiálni, amely során bizonyos termékekből, vagy termék körökből mennyiségi vagy értékbeni értékesítés alapján számítható a jutalék összege, akár időszak függvényében. Az is beállítható, hogy csak a vevő által kifizetett számlák játsszanak-e bele az értékesítési jutalék kalkulációjába.

Ugyancsak kezeli a rendszer a bizományosi kereskedelmet. A bizományosi készleteket, árumozgásokat, jelentéseket, elszámolást is naprakészen követni lehet a WinDirect ERP-ben.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
kereskedelem ugynoki szerzodes 200 kereskedelem bizomanyosi jelentes 200
Ügynöki, üzletkötői szerződés
Bizományosi jelentés

 

Fontos még megemlíteni az egyre elterjedtebbé váló e-kereskedelmet, amelyet szintén támogat a WinDirect vállalatirányítási rendszer. Lehetőség van webáruház interface kialakítására, amely a cég webáruház(ai)t és a vállalatirányítási rendszert folyamatos szinkronban tartja. Az adatok karbantartása mind az ERP, mind a webáruház irányából megközelíthető, hogy csak egy helyen kelljen felügyelni és módosítani a termékek, árak, kedvezmények, szállítási és pénzügyi feltételek, esetleg a partnerek, partnercsoportok, rendelkezésre álló készletek adatait, stb.

Hasonlóképpen kihasználható az elektronikus adatforgalom lehetősége. A partnerek, vevők elektronikus formában küldhetik a megrendelések adatait (EDI), illetve a számlákat is e-számla megoldáson keresztül is lehetőség van kibocsátani. Az adatokat képes automatikusan feldolgozni a WinDirect ERP, és rögtön bekerülnek az adatbázisba. Ezáltal az emberi adatrögzítés, hibalehetőség megspórolható - a megrendelések rögzítésének adminisztrációs terhét az ügyfélre toljuk át, maximum az egyeztetésekkel, pontosításokkal kell csak foglalkozni.

 

Vissza a WinDirect modulokhoz