Nem szeret a képernyőn olvasni? Töltse le pdf-ben a leírásokat innen:

 

A WinDirect Készletgazdálkodás modul rendkívül fejlett eszköztárat kínál bármilyen típusú és méretű vállalat gazdálkodásához. A WinDirect ERP tetszőleges számú raktárt képes kezelni, több raktár, telephely esetén is lehetséges a készletek online vezetése, még ha a raktárak több száz kilométerre is vannak egymástól. Kezeli a rendszer a készletmozgató bizonylatokat (raktári betárolás, kitárolás, raktárközi mozgások), illetve az egyéb, készletgazdálkodásban megszokott bizonylatokat, mint a komissiózás, leltározás, selejtezés, vevői/szállítói visszáru, vevői/szállítói árucsere, javítási bizonylatok.

A WinDirect vezeti a készletszinteket, amelyek többféle mélységben kezelhetők. Termékenként beállítható minimum készlet (vagy akár tetszőleges készletszint), cikkenként akár több fajta mértékegységgel. A beépített automatizmusok időben figyelmeztető üzenetet küldenek a meghatározott célszemélyeknek, ha a készlet kritikus szint alá süllyed. Az elfekvő készleteket, fogyási statisztikát, toplistákat és számos extra kimeneteket képes a rendszer - akár automatikusan - üzenetben elküldeni a menedzsmentnek, illetve azoknak, akiknek jogosultsága van ezeknek az üzeneteknek fogadására.

A lekötött, illetve az úton lévő (már megrendelés alatti, de még nem beérkezett) készlet mennyiségek figyelembevételével a szabad készlete is mindig látható az áruknak.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
keszletgazdalkodas betarolas 200 keszletgazdalkodas kitarolas 200 keszletgazdalkodas potencialis keszlet 200
Raktárba betárolás Raktárból kitárolás Potenciális készlet grafikon

 

A potenciális készlet fontos fogalom a WinDirect készletkezelésében. Ez a grafikon mutatja a jelenlegi készletet, illetve a jövőbeni készletszint alakulását, termékenként, alapanyagonként. A rendszer a már kiadott szállítói és vevői rendeléseket, a gyártás alatt levő és az úton lévő készleteket, valamint a raktáron levő szabad készleteket veszi figyelembe.

Így folyamatosan, naprakészen lehet követni a készletek jövőbeli alakulását, és minimum készletszint(ek) illetve szállítási idők beállításaival kombinálva, a időben intézkedni lehet az anyagok beszerzéséről avagy legyártásáról. Az ilyen várható, jövőbeli kritikus pontokról (pl. amikor a minimum készletszint, vagy akár 0 alá fog csökkenni valamikor a jövőben a készlete egyes termékeknek, anyagoknak, a várható készletmozgások alapján) előre, időben tájékoztatást kap az illetékes, belső üzenetben vagy akár emailben.

Emellett átlagos raktári fogyással is tud a rendszer kalkulálni. Így a készletgazdálkodó több hétre előre pontosan meg tudja tervezni a készletmozgásokkal kapcsolatos valamennyi teendőt.

 

Ezt megtámogatva automatizmus is gondoskodik a WinDirect-ben arról, hogy a potenciális készlet, avagy az átlagos raktári folyás alapján alapján, automatikus szállítói rendeléseket generáljon, hogy heti bontásban, minimum milyen alapanyagok beszerzése lenne szükséges (és mikorra), az időben ütemezett munkákhoz, határidős vevői rendelésekhez. Ez alapján a beszerzés nagyrészt automatizálható.

A potenciális készlet grafikus felülete alatt pedig táblázat formájában vannak részletezve az adott termékre vonatkozó bizonylatok, így megfigyelhető azok módosító hatása.

A fentiek szerint képes a készletek jövőbeli alakulását a WinDirect a potenciális készlet, vagy pedig a fogyási statisztika, tendenciák, szezonalitás alapján követni.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
keszletgazdalkodas termekkeszlet 200 keszletgazdalkodas termekarak 200 keszletgazdalkodas szallitoi rendelesek tamogatasa 200
Termékek készlete
Termékek árai
Szállítói rendelések támogatása

 

A készletezés tárhelyesen és anélkül is kezelhető, vagyis ha a cégnél vannak azonosítóval ellátott tárhelyek, polcok, fiókok, stb, ezek rögzítésével akár konkrétan is meg tudja mondani a WinDirect, hogy az áruk pontosan hol találhatók a raktárban. A sarzs, LOT, stb. kezelés és nyomonkövetés is biztosított ezáltal a WinDirect vállalatirányítási rendszerben. Mindez akár vonalkódos kezeléssel is kombinálható, vagyis vonalkódolvasós, mobil eszközzel is kezelhetők a raktározás és a logisztika feladatai a WinDirect ERP-ben.

A WinDirect-ben címkének nevezett raktári azonosító mellett az áruknak a lejárati ideje, garanciális ideje is rögzíthető, amelyek az információhordozáson túl nyomon követéseknek, figyelmeztetéseknek, értékesítési javaslatoknak az alapjául szolgálhat. Vagyis a WinDirect vállalatirányítási rendszerrel a FIFO stratégia mellett a FEFO (First Expired, First Out) stratégia is kezelhető, a rendszer javaslatai alapján.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
keszletgazdalkodas mobil1 200 keszletgazdalkodas mobil2 200 keszletgazdalkodas mobil3 200

Egy vonalkódos mobil eszköz
felület

Bizonylati munka egy vonalkódos
mobil eszköz felületen
Tétel rögzítés egy vonalkódos
mobil eszköz felületen

 

Az áruk minden mozgása a raktári termékkartonokon követhető. A mozgást létrehozó bizonylatok több irányból is elérhetők, megtekinthetők. A készletérték többféle stratégia alapján szabályozható (beszerzési ár, átlagár, FIFO, stb.), ez alapján végzi a rendszer a készletérték számításokat. Sőt, WinDirect ERP bármikor, visszamenőlegesen is képes megmondani egy adott dátumra bizonyos termékek készletét és annak akkori értékét, jelzést ad a kezelőknek, ha valamilyen anomália keletkezne a készlet mennyiségével vagy értékével.

De ami még ennél is több, nagyon fontos a WinDirect vállalatirányítási rendszerben a készletérték folyamatos aktualizálása, és újraszámolási mechanizmusai. Hiszen számos alkalommal fordulhatnak elő olyan közvetlen és közvetett költségek, amelyek az érintett tranzakció(k)hoz képest időben is később keletkezhetnek, vagy csak az adminisztrálása történik meg más időpontban. A WinDirect ERP készlet ellenőrzőpontokat vezet, és ahol észlel olyan akciót, amely a készletértéket befolyásolja, akkor az adott ellenőrzőpont(ok)tól képes újraszámolni (FIFO, átlagár, stb. szerint) a készletértéket, és mindig aktuálisan tartani azt. Vagyis a WinDirect vállalatirányítási rendszer képes "megjavítani" az elrontott készletértéket.

Költségeket olyan módon is lehet terhelni a tételekre, hogy valamilyen árucikkekhez kapcsolódó költséget (pl. fuvardíj, vám költség, stb.) le lehet osztani tételekre a Beszerzési költségek leosztása bizonylat segítségével. Ezeket az összegeket a rendszer vagy automatikus (mennyiség arányosan, súly arányosan) vagy manuális arányosítással szétosztja az érintett tételek között és ráterheli a készletértékükre. Ilyen költségek keletkezhetnek utólag is, vagyis ilyenkor a rendszer utólagosan is aktualizálja, újraszámolja a készletértéket, a költségleosztások alapján.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
keszletgazdalkodas termek 200 keszletgazdalkodas termekkarton 200 keszletgazdalkodas beszerzesi koltsegek leosztasa 200
Termék adatok
Termékkarton Beszerzési költségek leosztása

 

A WinDirect vállalatirányítási rendszer kezeli az úgynevezett multidimenziós mennyiségi egységeket. Ez azt jelenti, hogy egy termék több mennyiségi egységben is egyidejűleg nyilvántartható (pl. kg, m2, folyóméter, doboz, csomag, stb.). Tetszőleges számú mennyiségi egység között megadható az átváltás, még akkor is, ha az átváltási arány nem evidens (például ha egy fekvő hordóból fogyó folyadékot mérjük, nem mindegy, hogy 2 cm fogyást a hordó tetejénél vagy a közepénél mérjük).

A leltározás több bizonylaton keresztül követi a gyakorlati életben megszokott módszereket. Ugye Ön is esetenként zárva tart leltározás miatt? Nos, a WinDirect vállalatirányítási rendszer esetében ennek nem kell így lennie! Ugyanis meghatározott termékkörre is lehet leltározni, nem muszáj teljes leállás a leltár miatt, vagy a teljes készlet ellenőrzése - apránként, termékkörönként, vagy csak a problémásnak ítélt termékkörre elég elvégezni a letározást, addig pedig az élet zajlik tovább.

Az elvi- és a tényleges készlet összehasonlításából keletkezik a hiány vagy a többlet. Leltározni lehetséges vonalkód-olvasóval, sorozatszámok, lejáratok, sarzsok, raktárhelyek megadásával, rovancs leltár is készíthető. A műveletek a termékkartonon "új életet" kezdenek. A készletérték számításnál, újraszámításnál is komoly hatása van a leltárnak.

Teljes mérethez kattintson a képekre!
keszletgazdalkodas nyilvatartasi strategiak 200 keszletgazdalkodas mennyiseg atvaltasok 200 keszletgazdalkodas leltar 200
Nyilvántartási stratégiák Mennyiségi egység átváltások Leltározás

 

Rögzíthetők további készletezési bizonylatok, műveletek is a rendszerben, mint a selejtezés vagy a komissiózás. Ezáltal a készletek lekötése vagy éppen felszabadítása szerepet tud játszani a szabad, még rendelkezésre álló készlet mennyiségében. Visszáru kezelésében a WinDirect rendszer minden olyan folyamatot támogat, ami a gyakorlatban előfordulhat (visszahozott termék azonosítása, árucsere, javításra küldés, külső partnerhez küldés, vevőhöz való visszaküldés, kapcsolódó pénzmozgások). Visszáru kezelés a vevői és a szállítói oldalon egyaránt lehetséges.

 

Fontos megemlíteni, hogy készletezés nem csak az árucikkek oldalán jelenik meg, hanem a WinDirect ERP-ben a devizakészletezés is kezelhető! A devizakészlet a lényegét tekintve ugyanúgy működik, ugyanúgy készletezhető, mint az árucikkek (többféle devizanem lehetséges, milyen összegek mikori árfolyam(ok)on érkeztek be, milyen stratégia szerint készletezi ezeket a mennyiségeket a vállalat (beszerzéskori árfolyam, átlag árfolyam, stb.), milyen árfolyamon vezeti ki őket), valamint a készletérték számítási és újraszámítási mechanizmusok a devizakészletek esetében is ugyanúgy működőképes.

 

A WinDirect Készletgazdálkodás modul szorosan együttműködik az integrált ERP rendszer további moduljaival (vevői ajánlatok, rendelések, szállítói ajánlatok, rendelések, gyártások, pénzügy, számlázás, könyvelés), így a vállalati folyamat oda is - vissza is áttekinthető a rendszerben.

 

Vissza a WinDirect modulokhoz