2016. január 1-étől a számlázó programokban már működnie kell a NAV „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” funkciónak, amely a 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet módosításáról szóló 2/2015. (II. 3.) NGM rendeletnek megfelelően képes az adatokat exportálni a hatóság kérésére.

A WinDirect rendszer aktuális verziójában természetesen működik ez a funkció.

 

AMIT FONTOS TUDNI, amire az adatrögzítés során fontos figyelni!!

A NAV állásfoglalása szerint az adatexport szerkezete elvárja, hogy a számlakibocsátó / számlabefogadó címadatai szétbontott formában (irányítószám, település, közterület, stb...) kerüljenek rögzítésre, a címadatok egy mezőben történő szolgáltatását nem fogadják el!
Szerencsére a WinDirect-ben a címadatok már eleve rögzíthetők szétbontott formában is, ezért fontos figyelni arra, hogy 2016-tól ilyen formában szerepeljenek az adatbázisban és kerüljenek rögzítésre a címadatok.

Amennyiben az Ön szoftverében nem sikerül dűlőre jutni az adatszolgáltatási funkcióval, pláne hogy ma már elvileg élesben működnie kell a rendeletnek megfelelő exportálási lehetőségnek, elérhetőségeinken várjuk a jelentkezését, ha 2016-ban a jogszabályok szerinti szoftverrel szeretné irányítani vállalatát!

WinDirect vállalatirányítási rendszer további lehetőségeiről a honlapunkon tájékozódhat.

 

UPDATE!

Egy újabb NAV állásfoglalás szerint a címadatok megbontását a kötelezőről "törekedni kell" kifejezésre mérsékelték!

A szöveg konkrétan így szól:

"Az XSD sémában a 10 féle címadat közül csupán 3, azaz az irányítószám, a település és a közterület neve tartozik az ún. kötelező mezők közé. Ezeket szükséges elkülöníteni. Azonban a közterület neve egy 1-100 karakterig terjedő szöveges mező, így például az XSD szerint elfogadható az a megoldás, ha az irányítószám és város megjelölésén kívül minden címadat ebben a mezőben szerepel, vagyis nem lesz hibás az XML állomány. Ugyanakkor az adózóknak törekedniük kell arra, hogy lehetőleg teljes körű adatszolgáltatást nyújtsanak."

Az erről szóló NAV hírlevelet itt lehet elérni.