Nem szeret a képernyőn olvasni? Töltse le pdf-ben a leírásokat innen:

 

A WinDirect Kereskedelem modul (Értékesítés, Beszerzés) hatásköre az ajánlatadástól kezdve, a megrendelésen és az áruforgalmon keresztül a számlázásig terjed. A rendszerrel az értékesítés, beszerzés adminisztrációs bizonylatait kezelhetjük mind vevői, mind szállítói oldalról.

Az ajánlatkészítésnek gyorsnak, rugalmasnak, és - ami nem az utolsó szempont - látványosnak kell lennie, hogy partnereinknek olyan módon tálalhassuk termékeinket, szolgáltatásainkat, hogy megrendelés legyen belőle. Az ajánlati variációk kiszámításához és készítéséhez is kapnak eszközöket a felhasználók.

Sok rendszerben a számlázás és a készletmozgás együtt vannak kezelve minden esetben - ami nagy hiba! Eleve a számlázás egy pénzügyi bizonylat, a készletmozgás pedig egy készletet érintő bizonylat. Másrészt a kettő nem feltétlenül történik egyszerre, számos variáció is történhet, amiknek nem gyakorlatias kezelése egész biztosan nehézséget fog okozni - máshol! A WinDirect-ben ellenben könnyen kezelhető, ha előbb megy a számla és aztán az áru, előbb az áru és aztán a számla, gyűjtőszámla készül 3 szállításról, 5 szállítást háromfelé számláznak, stb.
Persze ha valóban egyszerre történik az árumozgás és a számla, az csak egyszerűsíti az életet, a WinDirect vállalatirányítási rendszerben a Direkt értékesítés/beszerzés bizonylaton egyetlen lépésben megoldható a számlázás és a szállítólevél készítés.

A WinDirect ERP a kereskedelmi folyamat során figyelembe veszi a sorozatszámokat, lejáratokat, garanciákat, FIFO, FEFO, stb. elvet, a megfelelő prioritások alapján ajánlásokat is tud tenni, mely árukat kellene először kiszállítani. Tájékoztatja a kereskedő munkatársat a vevő vásárlási szokásairól, különféle statisztikákat biztosít annak érdekében, hogy a vevőt minél szélesebb körben lehessen tájékoztatni.
Tetszőleges számú raktárat kezel a rendszer, amelyeken belül még tárhelyeket is meg lehet adni, így konkrétan is meg tudja mondani a WinDirect, hogy ezek az áruk hol találhatók a raktárban. A sarzs, LOT, stb. kezelés és nyomonkövetés is biztosított ezáltal a WinDirect vállalatirányítási rendszerben. Mindez akár vonalkódos kezeléssel is.

A modul CRM funkciókat is kínál, meggyorsítva a kapcsolattartást és segítve a vevők kiszolgálását, kezelését. Továbbá információkat szolgáltat marketing kampányok tervezéséhez és követéséhez. Az egyes partnerekhez több telephely, bankszámlaszám, kapcsolattartó, elérhetőségi és pénzügyi adat is rögzíthető. Ellenőrizhető egy vevői kapcsolat visszamenőleges eseménysorozata is.

A CRM tevékenységek támogatására eseménynapló is rendelkezésre áll, ahol egy beépített naptár funkció segítségével tetszőleges esemény, teendő, emlékeztető, stb. rögzíthető az egyes ügyfelekkel, termékekkel, projektekkel, vagy akár egyes dokumentumokkal kapcsolatban. Ezek esedékességéről emailt is képes küldeni a rendszer.

A rendszer ezen túl is képes támogatni az értékesítési folyamatot, hiszen a termékeinkhez kiegészítő, együtt ajánlható termékeket vagy helyettesítő termékeket rendelhetünk. Ezeket az értékesítéskor fel tudja kínálni a kezelőnek, egy hasznos kiegészítő termék eladásával további árbevételt generálhatunk, helyettesítő termék felajánlásával pedig pillanatnyi készlethiány esetén is ki tudjuk szolgálni a vevőt.

A WinDirect ERP-ben rendkívül tágas árképzési és kedvezmény szabályok is megvalósíthatók. Kedvezmény lehet többek között egyedi, csoportos, százalékos mértékű, amely függhet időszaktól, vásárlási értéktől, vásárolt mennyiségtől, földrajzi régiótól, ill. a felsoroltak kombinációitól.
A kedvezmények több szempont szerint is adhatók (pl. partnerenként vagy partnercsoportonként, termékenként vagy termékcsoportonként, ártípusonként, pénznemenként, stb.).

A modul támogatja a kis- és nagykereskedelem, az egyedi üzletkötés valamint a leegyszerűsített bolti értékesítés folyamatait is, sőt ezeket egy rendszeren belül, integráltan tudja kezelni.
Ugyancsak kezeli a rendszer a bizományosi kereskedelmet, a bizományosi készleteket, jelentéseket, elszámolást is naprakészen követni lehet a WinDirect ERP-ben.

Fontos még megemlíteni az egyre elterjedtebbé váló e-kereskedelmet, amelyet szintén támogat a WinDirect vállalatirányítási rendszer. Lehetőség van webáruház interface kialakítására, amely az Ön webáruházát és a vállalatirányítási rendszert folyamatos szinkronban tartja. Az adatok karbantartása mind az ERP, mind a webáruház irányából megközelíthető, hogy csak egy helyen kelljen felügyelni és módosítani a termékek, árak, kedvezmények, szállítási és pénzügyi feltételek, esetleg a partnerek, partnercsoportok, rendelkezésre álló készletek adatait, stb.

Hasonlóképpen kihasználhatók az elektronikus adatforgalom lehetősége. A partnerek, vevők elektronikus formában küldhetik a megrendelések adatait (EDI), illetve a számlákat is e-számla megoldáson keresztül bocsáthatjuk ki. Az adatokat képes automatikusan feldolgozni a WinDirect ERP, és rögtön bekerülnek az adatbázisba. Ezáltal az emberi adatrögzítés, hibalehetőség megspórolható - a megrendelések rögzítésének adminisztrációs terhét az ügyfélre toljuk át, maximum az egyeztetésekkel, pontosításokkal kell csak foglalkozni.

Nem okoz gondot az sem, ha egy üzleti tranzakción belül az elszámolások és a bizonylatok többféle pénznemben fordulnak elő, ugyanis tetszőleges számú pénzemet kezel a rendszer (ezeket mind összevezetve a könyvelési pénznemmel, árfolyamnyereségekkel, -veszteségekkel).

Mivel az egész rendszerben minden bizonylati nyomtatvány közvetlenül e-mailezhető vagy faxolható, a partnerekkel való kapcsolattartás gyors és hatékony módja adott.

A bizonylati fa segítségével az üzleti tranzakció bármely lépésének dokumentumait ellenőrizni tudjuk, a vevő érdeklődésétől kezdve egészen a kiszállításig és számlázásig. Így gyakorlatilag a teljes üzleti folyamatok lépésről-lépésre hatékonyan nyomon követhetők.
Nem kell pl. egy számlázásnál semmilyen adatot felvinni, elég pusztán kijelölni az árukiadási forrás bizonylato(ka)t, sőt akár egyes tételeket, részben vagy egészben. De ez a munkarend a rendszer egészében, bármilyen bizonylati pár esetén működik! Ez nagyon jelentős időmegtakarítást jelent!

De néha a még meg nem történt, függő ügyek, teendők összeszedése fontosabb, mint a már megtörténtek követése! A WinDirect ERP ezen a téren is nagy segítséget jelent, hiszen képes tetszőleges bizonylati pár kapcsolatát átvizsgálni, és felkínálni a még nem rendezett, nyitott ügyeket, tétel szinten.

A készletszintek jövőbeli alakulását grafikonon is megtekintheti a felhasználó (potenciális készlet), de a várható kritkus pontokról (pl. amikor a minimum készletszint, vagy akár 0 alá fog csökkenni valamikor a jövőben a készlete egyes termékeknek, anyagoknak, a várható készletmozgások alapján) előre, időben tájékoztatást kap az illetékes, hogy beszerzést és/vagy gyártást kellene indítani, a kritikus pontot elkerülendő. Sőt, a "minimum mennyit", és "maximum mikorra" kérdésekre is felkínál válaszokat a rendszer. Hiszen az sem mindegy, időben mikor történik meg a beszerzés, felesleges most beszerezni és a drága raktározást fizetni, ha csak hónapok múlva lesz esedékes ilyen kritikus pont (persze a szállítási sebesség rögzítésével és a rendszer általi figyelembevétellel ez is relatív, hiszen ha pl. Kínából, hajón jön az áru, lehet hogy valóban már most kell intézkedni).
Az úton lévő készletet már figyelembe veszi a rendszer potenciális készlet szinten.

Ezáltal a beszerzési oldal irányában is tud hatékony segítséget nyújtani a WinDirect vállalatirányítási rendszer. A fentiek szerint képes automatikus szállítói rendeléseket produkálni a WinDirect a fogyási statisztika, tendenciák, szezonalitás, illetve a készletszintek jövőbeli várható alakulása (potenciális készlet) alapján.
A mennyiség szerinti és időbeli ajánlásokat persze felülbírálhatja a kezelő (ha joga van!), a humán tudást pluszban mellé lehet tenni a rendszer által ajánlottaknak.

 

Vissza a WinDirect modulokhoz