Nem szeret a képernyőn olvasni? Töltse le pdf-ben a leírásokat innen:

 

A 21. században az értékesítés – sok más területhez hasonlóan – egyre jelentősebb részben áttevődött az internetre. Terméktől, szolgáltatástól függően, ma már egyre több cég látja meg a lehetőséget az internetes kereskedelemben, webáruházas értékesítésben, B2C és B2B megoldásokban.

Rengetegféle webáruház megoldás -és motor van, amelyek képesek kiszolgálni a vállalat igényeik. Vannak köztük fizetősek, vannak ingyenesek is. Az általuk biztosított lehetőségek, tudások is hasonlóképpen széleskörűek, hiszen terméktől és szolgáltatástól, illetve az értékesítési logikától függően szinte nincs két ugyanolyan webáruház igényű cég.
Például vannak, akik számára szükséges paypal kezelése, másoknál nem. Egyesek kuponrendszert biztosítanak a vevőiknek, mások nem. Vannak, ahol ügyfélcsoportok vannak, hozzájuk tartozó árakkal, máshol a készlet rendelkezésre állást is láttatni kell, megint máshol hűségpontrendszer, stb. kezelése célszerű.

Mindezek kiszolgálására célszerű az igényekhez legközelebb álló tudású, képességű webáruház motort megtalálni, amely rugalmasságban, technológiában, funkcionalitásban, árban, stb. a legmegfelelőbbnek tűnik a vállalat számára.

A webáruházak jellemzően kezelnek egy cikktörzset, benne a termékek információival, leírásaival, képeivel, a termékek árait, illetve esetenként partnertörzset, a vásárlók, partnerek adataival, számlázási, kiszállítási adatokkal, stb.

Azonban a webáruházon keresztül beérkező megrendelések üzleti folyama, a beszerzés, a készletezés, a kiszállítás, a számlázás már a cég vállalatirányítási rendszerében történik.
Az üzleti folyamat meggyorsítása és automatizálása előbb-utóbb szükségessé teszi, hogy a vállalatirányítási rendszer és a webáruház szinkronban működjön, ne legyen szükség kétszeres adatrögzítésre és kézi beavatkozásra.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy adatintegrációs munka történik a vállalatirányítási rendszer és a webáruház között. Ennek módja, technikája és működése az ERP rendszer és az adott webáruház motor lehetőségeinek, technológiájának a függvénye.

Mi lesz az eredménye az ERP-webáruház integrációnak?

  • Az adattörzseket csak egy helyen kell nyilvántartani (praktikusan a vállalatirányítási rendszerben).
  • A frissítések, új termékek, új árak, stb. automatikusan frissítésre tudnak kerülni a webáruházban.
  • A webáruházon keresztül érkező megrendelések, azok adatai automatikusan, külön adatrögzítés nélkül be tudnak kerülni a vállalatirányítási rendszerbe.
  • A beérkezett megrendelések esetén az ERP rendszer figyelmeztetést, üzenetet is képes küldeni az illetékeseknek, hogy webáruházas megrendelés érkezett, elkezdődhet a kiszolgálási folyamat.
  • Szükség esetén e-számlázással is összehangolható a rendszer, vagyis a számlázási információk is bekerülhetnek a vállalatirányítási rendszerbe, amelyből az e-számla kiállítás kezdeményezhető.
  • B2B esetben az EDI adatkommunikációs protokoll szerint is működhet az információcsere.

A WinDirect rendszer fel van készítve arra, hogy képes legyen B2B vagy B2C megoldásokkal kommunikálni, vagyis webáruházak és online értékesítési felületek számára adatokat küldeni, a beérkező megrendeléseket és információkat pedig fogadni és feldolgozni.

Ha Ön a WinDirect rendszert választja, biztos lehet benne, hogy a webáruházával szinkronizálható működést, egyszeri adatrögzítést tud megvalósítani. Akár új webáruházat választ, akár meglévő webáruházával kötné össze a WinDirect rendszert, a WinDirect készen áll az adatkapcsolat megvalósítására.
Persze az integráció a legtöbb esetben kétoldalú, vagyis a webáruház oldaláról is készen kell állni az integrációs feladatra, speciális igény esetén fejlesztésre. Hiszen adat küldő és -fogadó fél mindkét rendszer lehet.
Ajánljuk figyelmükbe az ExpertDesign Kft. webáruházát, amely már működő interface kapcsolatban áll a WinDirect vállalatirányítási rendszerrel!

 

Vissza a WinDirect modulokhoz